Kategorie form edukacyjnych:


PAN - Przeszczep dr─ů┼╝─ůcy rog├│wki
Kurs wymaga klucza dost─Öpu do kursu
Przedstawiono histori─Ö przeszczep├│w rog├│wki, wskazania i przeciwwskazania do przeszczep├│w dr─ů┼╝─ůcych rog├│wki, techniki operacyjne, komplikacje i post─Öpowanie po operacji. Przedstawiono odmienno┼Ťci keratoplastyki u dzieci.

Autor: prof. dr hab. n. med. Edward Wyl─Öga┼éa, Ordynator Oddzia┼é Okulistyki Szpitala Kolejowego w Katowicach, Kierownik Oddzia┼éu Klinicznego Okulistyki ┼Ül─ůskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach.

5 punkt├│w edukacyjnych
PAN - Nadci┼Ťnienie w wieku podesz┼éym - jak rozpoznawa─ç i leczy─ç?
Kurs wymaga klucza dost─Öpu do kursu
Mimo i┼╝, nadci┼Ťnienie t─Ötnicze by┼éo przez wiele lat uznawane za cech─Ö wieku podesz┼éego to jednak prospektywne obserwacje wykaza┼éy, ┼╝e podwy┼╝szone ci┼Ťnienie t─Ötnicze u starszych m─Ö┼╝czyzn i kobiet wi─ů┼╝e si─Ö z wi─Ökszym ryzykiem wyst─ůpienia chor├│b sercowo-naczyniowych. Prowadzone w ci─ůgu ostatnich 20 lat badania wykaza┼éy ponadto, ┼╝e intensywne leczenie istotnie zmniejsza ilo┼Ť─ç udar├│w oraz ┼Ťmiertelno┼Ť─ç sercowo-naczyniow─ů.

Autor: Prof. dr hab. n. med. TOMASZ GRODZICKI, Katedra Chor├│b Wewn─Ötrznych i Gerontologii CMUJ Krak├│w.

5 punkt├│w edukacyjnych

PAN - Du┼╝e problemy geriatryczne w codziennej praktyce
Kurs wymaga klucza dost─Öpu do kursu
Omawiaj─ůc problemy chorowania w wieku starszym niezb─Ödne jest podkre┼Ťlenie roli ca┼éo┼Ťciowej oceny geriatrycznej, kt├│ra obok oceny stanu zdrowia obejmuje tak┼╝e ocen─Ö funkcji poznawczych, sprawno┼Ťci samoobs┼éugowej i funkcjonalnej oraz sytuacji socjo-ekonomicznej.

Autor: Prof. dr hab. n. med. TOMASZ GRODZICKI, Katedra Chor├│b Wewn─Ötrznych i Gerontologii CMUJ Krak├│w.

5 punkt├│w edukacyjnych

PAN - Medycyna komplementarna i alternatywna ÔÇô mity i fakty
Kurs wymaga klucza dost─Öpu do kursu
Wyk┼éad prezentuje podstawowe metody medycyny komplementarnej i alternatywnej (medycyny CAM), analizuj─ůc ich genez─Ö i aktualne rozpowszechnienie. Autor omawia status medycyny CAM w poszczeg├│lnych krajach oraz polityk─Ö ┼Üwiatowej Organizacji Zdrowia i Komisji Europejskiej, dotycz─ůc─ů medycyny tradycyjnej i medycyny CAM.

Autor: prof. dr hab. n. med. Bohdan Wasilewski, Zakład Psychosomatyki i Seksuologii CMKP, Instytut Psychosomatyczny w Warszawie

5 punkt├│w edukacyjnych
PAN - Choroby nerek ÔÇô jak skutecznie rozpoznawa─ç i leczy─ç?
Kurs wymaga klucza dost─Öpu do kursu
W wykładzie zawarto informacje na temat epidemiologii chorób nerek. Szczegółowo omówiono patogenezę, obraz kliniczny i postępowanie terapeutyczne w poszczególnych postaciach morfologicznych kłębuszkowych zapaleń nerek.

Autor: prof. dr hab. n. med. Marian Klinger, Katedra i Klinika Nefrologii i Medycyny Transplantacyjnej, UM Wrocław

5 punkt├│w edukacyjnych
PAN - Dzi┼Ť i jutro diagnostyki obrazowej
Kurs wymaga klucza dost─Öpu do kursu
Obszar, w kt├│rym diagnostyka obrazowa znalaz┼éa zastosowanie obejmuje praktycznie wszystkie schorzenia, za┼Ť zakres metod to obrazowanie strukturalne (USG, Rtg, TK, MRI), czynno┼Ťciowe (TK, fMRI, SPECT, PET) oraz molekularne (spektroskopia MR, SPECT, PET). Wyk┼éad zawiera wybrane schorzenia i mo┼╝liwo┼Ťci dedykowanych im metod diagnostyki obrazowej.

Autor: Prof. dr hab. n. med. Jerzy Walecki, CMKP w Warszawie

5 punkt├│w edukacyjnych
PAN - Leczenie ortopedyczne kolana reumatoidalnego
Kurs wymaga klucza dost─Öpu do kursu
Reumatoidalne zapalnie staw├│w wyst─Öpuje u oko┼éo 1,5% polskiej populacji. Zmiany chorobowe w kolanach w przebiegu reumatoidalnego zapalenia staw├│w (rzs) plasuj─ů si─Ö pod wzgl─Ödem cz─Östo┼Ťci wyst─Öpowania na trzecim miejscu, po stawach r─ůk i st├│p.

Autor: prof. dr hab. n. med. Paweł Małdyk, Instytut Reumatologii w Warszawie.

5 punkt├│w edukacyjnych
PAN - Etiologia, patogeneza i klinika cukrzycy
Kurs wymaga klucza dost─Öpu do kursu
Prezentowany wyk┼éad zawiera przegl─ůd aktualnego stanu wiedzy dotycz─ůcego cukrzycy w zakresie etiopatogenezy i diagnostyki. Opisuje wszystkie typy choroby: Typ 1, Typ 2 oraz Typ 3.

Autor: prof. dr hab. n. med. Krzysztof Strojek, ┼Ül─ůskie Centrum Chor├│b Serca w Zabrzu

5 punkt├│w edukacyjnych
PAN - Kiedy i jak leczy─ç depresj─Ö?
Kurs wymaga klucza dost─Öpu do kursu
Depresj─Ö typow─ů jest stosunkowo ┼éatwo rozpozna─ç. Trudno┼Ťci diagnostyczne sprawia depresja atypowa oraz r├│┼╝nicowanie smutku i reakcji na stres.

Autor: Prof. dr hab. n. med. Marek Jarema, IPiN w Warszawie

5 punkt├│w edukacyjnych
PAN - Post─Öpy w diagnostyce i leczeniu zwyrodnienia plamki zwi─ůzanego z wiekiem
Kurs wymaga klucza dost─Öpu do kursu
Najnowszy podzia┼é AMD oparty jest na stopniu zaawansowania choroby z rozr├│┼╝nieniem na stadium wczesne, ┼Ťrednie i zaawansowane. Posta─ç zaawansowana dzieli si─Ö na such─ů i wysi─Ökow─ů (neowaskularn─ů).

Autor: Prof. dr hab. n. med. Edward Wylęgała, Szpital Kolejowy w Katowicach

5 punkt├│w edukacyjnych
PAN - Post─Öpy w diagnostyce i leczeniu cukrzycowego obrz─Öku plamki
Kurs wymaga klucza dost─Öpu do kursu
Cukrzycowy obrz─Ök plamki (ang. Diabetic Macular Edema- DME) jest g┼é├│wn─ů przyczyn─ů obni┼╝enia ostro┼Ťci wzroku u os├│b z cukrzyc─ů. Kluczow─ů cytokin─ů w patogenezie DME jest VEGF a szczeg├│lnie izoforma 121.

Autor: Prof. dr hab. n. med. Edward Wylęgała, Szpital Kolejowy w Katowicach

5 punkt├│w edukacyjnych
PAN - Stres jako czynnik patogenny
Kurs wymaga klucza dost─Öpu do kursu
Autor charakteryzuje zjawisko stresu i istotniejsze poj─Öcia z nim zwi─ůzane, przybli┼╝aj─ůc znaczenie stresu w patogenezie schorze┼ä o wymiarze cywilizacyjnym.

Autor: Prof. dr hab. n. med. Bohdan Wasilewski, kierownik Zakładu Psychosomatyki i Seksuologii CMKP, dyrektor Instytutu Psychosomatycznego w Warszawie

5 punkt├│w edukacyjnych

´╗┐
 
Nie jeste┼Ť zalogowany(a) (Zaloguj si─Ö)